آسان‌ترین راه کاهش وزن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 18 / 12 / 1392
بازدید : 592
نویسنده : sharef zadeh

آسان‌ترین راه کاهش وزن

 





 
پیروی از رژیم غذایی و برنامه‌ی ورزشی مناسب به کاهش سریع وزن کمک می‌کند. در این جا بهترین و ساده‌ترین نکات و تکنیک‌هایی که به شما کمک می‌کنند در منزل خود به سرعت وزن‌تان را کاهش دهید ارائه می‌گردند.
آسان‌ترین راه کاهش وزن
برخورداری از وزن بدنی مناسب علامت سلامت و تن درستی است. با این حال، اکثر ماها برای این که وزن خود را کاهش دهیم علاقه‌ای نداریم از یک رژیم غذایی و برنامه‌ی ورزشی مناسب پیروی نماییم. باید به خاطر داشته باشید که به جز اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم هیچ راه سالم دیگر جهت کم کردن وزن وجود ندارد. پیروی از رژیم غذایی به معنای این نیست که خودتان را به سختی گرسنگی دهید. چند نکته و تکنیک آسان وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بدون اینکه گرسنگی بکشید وزن خود را کم کنید.

راه‌های آسان کاهش سریع وزن

خوش بین بودن اولین و مهم‌ترین چیزی است که باید مد نظر قرار دهید. برخورداری از یک روی کرد مصمم و با انگیزه به مانند این است که نیمی از نبرد را پیروز شده باشید. مسأله دوم این که، تبعیت از رژیم‌های غذایی مرسوم راه مناسبی جهت کاهش وزن نیست، زیرا در بلند مدت می‌توانند باعث بروز اختلالات بهداشتی و بیماری شوند. بنا بر این باید به دنبال برنامه‌های سالم و طبیعی کاهش وزن باشید. نکاتی درباره‌ی رژیم‌های غذایی و ورزش‌هایی که در راستای کاهش سریع وزن باید مد نظرتان قرار گیرند در ادامه آمده‌اند:

نکات مربوط به رژیم غذایی

• قاعده‌ی طلایی در رابطه با کاهش وزن مصرف کالری‌ کمتر و سوزاندن کالری بیشتر است. تنها هنگامی که مصرف چربی‌ها و کالری‌های اضافه را محدود ساختید قادر به کم کردن وزن خود می‌شوید. باید از مصرف غذاهای پر کالری و چرب هم چون غذاهای حاوی خامه، پنیر، کره، شکر، و غیره خود داری نمایید.
• باید بیشتر بر مصرف غذاهای طبیعی هم چون میوه، سبزیجات، خشک بار، و غیره متمرکز گردید تا بتوانید مصرف کالری خویش را محدود سازید. پس به خاطر داشته باشید که کنترل کالری‌های مصرفی مهم‌ترین کاری است که باید در راستای کم کردن وزن خویش انجام دهید. باید تلاش کنید با انتخاب غذاهای مناسب مجموع کالری‌های مصرفی در طول روز را متعادل سازید.
• برخورداری از رژیم غذایی دارای فیبر و پروتئین فراوان به افزایش انرژی و سوخت ‌و‌ ساز بدن کمک می‌کند. افزایش سوخت و ساز نقشی اساسی در کاهش سریع و طبیعی وزن ایفا می‌کند. بنا بر این، گوشت کم ‌چرب، ماهی، سبزیجات، عدس و حبوبات را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خویش بگنجانید.
• استفاده از کاهنده‌های اشتها نیز یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌های کاهش سریع وزن به شمار می‌رود. آب، سیب، تخم کتان، چای سبز، بادام، و غیره به کاهش طبیعی اشتها کمک می‌کنند. رژیم غذایی سرشار از فیبر باعث می‌شود سریعاً احساس سیری کنید، بدون این که مصرف کالری خود را افزایش دهید.
• تا آن جا که ممکن است از صرف غذا در بیرون از منزل خود داری کنید و بیشتر بر مصرف غذاهای سالم در منزل متمرکز شوید. این راه یکی از بهترین را‌ه‌های کاهش وزن است، زیرا به طور اتوماتیک باعث می‌شود مصرف غذاهای فراوری شده و چرب را کاهش دهید.
• پیروی از نکات فوق ‌الذکر به معنای این نیست که نمی‌توانید غذاهای مورد علاقه‌ی خود را مصرف کنید. شما می‌توانید هفته‌ای یک بار غذای مورد علاقه‌ی خود را میل نمایید. اما اطمینان حاصل نمایید که تا آن جا که ممکن بوده است این غذا را به شیوه‌ای سالم تهیه نموده‌اید. مثلاً به جای پیتزای مارگاریتا می‌توانید پیتزای سبزیجات بدون پنیر را انتخاب نمایید. این امر به شما کمک می‌کند تا میل به آن غذا در درون‌تان کاهش یابد و به مدت طولانی‌تری از رژیم غذایی خود تبعیت نمایید.
• ابتدا با ایجاد تغییرات ناچیز کار خود را شروع کنید و بدین ترتیب پیروی از رژیم غذایی برایتان آسان‌تر می‌شود.

نکات مربوط به ورزش

• اکنون، اگر دوست دارید که در طول یک مدت زمان واقعاً کوتاه از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید پس باید به طور منظم ورزش کنید. ورزش به سوزاندن کالری‌های اضافه‌ی موجود در بدن کمک می‌کند و متعاقباً به کاهش چربی و وزن می‌انجامد.
• باید حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید تا بتوانید وزن خود را سریعاً کاهش دهید. قبل از هر جلسه‌ ورزش با انجام 5 تا 10 دقیقه نرمش بدن خود را گرم کنید. انجام نرمش ضروری می‌باشد، زیرا بایستی بدن خود را برای ورزش آماده کنید.
• تمرینات ورزشی روزانه جهت کاهش سریع وزن عبارتند از تمرینات قلبی و عروقی، ایروبیک، حرکات اسکات، دراز و نشست، حرکات جهشی، و غیره. هنگامی که این تکنیک‌ها را یاد گرفتید می‌توانید در خانه انجام‌شان دهید.
• ورزش‌هایی که در فضای باز انجام می‌گیرند از جمله دویدن، پیاده‌روی سریع، دو چرخه سواری، شنا و غیره نیز از جمله بهترین ورزش‌ها جهت کاهش وزن به شمار می‌روند، زیرا به سوزاندن سریع چربی و کالری کمک می‌کنند.
• به جز تمرینات ورزشی روزانه حتی می‌توانید به اجرای فعالیت‌های بدنی هیجان انگیز هم چون انجام حرکات موزون، ایروبیک، بازی در فضای باز و غیره مبادرت ورزید. این برنامه‌های ورزشی قطعاً هیجان انگیز هستند و پیروی از آنها نیز سهل و آسان است.
• نهایتاً این که، می‌توانید همسر یا دوست‌تان را نیز در تمرینات ورزشی خود شرکت داده و بدین ترتیب این تمرینات را به فعالیت‌هایی سرگرم کننده‌ تبدیل نمایید. به همراه هم در کلاس‌ها / فعالیت‌ها شرکت کنید و در راستای کاهش سریع‌تر وزن به یک دیگر انگیزه دهید.

افراد کم سن و سال و افرادی که به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند باید قبل از پیوستن به هر گونه برنامه‌ی کاهش وزن با پرشک خود مشورت نمایند. در پایان باید به این موضوع اشاره نمود که برخورداری از خواب مناسب، پیروی از عادات سالم و مناسب هم چون داشتن وعده‌های غذایی منظم، قطع مصرف الکل، و غیره نیز از بهترین شیوه‌های کاهش سریع وزن به شمار می‌روند. پس، برای دستیابی به وزن مناسب پول خرج کنید، برنامه‌ی کاهش وزن خویش را شروع نمایید و تغییرات در وزن خویش را به چشم ببینید! با از خود گذشتگی و به کارگیری روش‌های مناسب مطمئناً موفق خواهید شد. موفق باشید!

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 209
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 907
بازدید ماه : 2530
بازدید کل : 1079191
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com